Honda CRX 1.4 GL

Honda CRX 1.4 GL

Soundtrack

Bij elke auto selecteren wij een passende soundtrack die echt spreekt voor de auto. Voor deze auto is dat:
Alphaville - Big In Japan

Honda CRX 1.4 GL

4 cilinder | 1396 cc | 66 kW | 90 pk
Verkocht
78.472 KM, Dubbele carburateur, onderhoudshistorie, nieuwe distributie en APK, topstaat!
Honda Civic CRX

De CRX is de sportieve versie van de Civic. De CRX is een afgeleide van de 3e generatie Civic. Van de CRX zijn 3 types gebouwd, type 1 van 1983 – 1987, type 2 tot 92, type 3 tot 97. Voor de echte liefhebbers is type 3 geen “echte” CRX meer. De CRX was voor die tijd een prijzige auto, met een aanschafwaarde van dik 18.000 euro, in die tijd 40.000 gulden! De CRX was duurder dan de basis Golf GTI!

De CRX werd een veel verkochte auto, niet alleen vanwege de snelheid, maar vooral ook door het sportieve model! In de brochure van Honda destijds als volgt verwoord: “De vormgeving van de Civic CRX is geïnspireerd door natuurlijke vormen. Een roofdier dat op het punt staat zijn prooi te verrassen. Daaruit is de spanning ontstaan die uitgaat van de lijnen van de CRX. Wat overheerst in en om de CRX is de sfeer van uitdaging en snelheid” Goede CRX-en zijn schaars en te bestempelen als cult auto’s.

Bouwjaar
1990
Km-stand
78.472 km
0 tot 100 km/u
10,7 seconden
Vermogen
90 pk

DIT EXEMPLAAR

Dit exemplaar betreft een in België geleverde auto in de geweldige kleur Rio Red en is uitgerust met een 1.4 motor met dubbele carburateur. Als extra opties werden aangekruist: retro wieldoppen en vloermatten voor, totale aanschafwaarde 512.100 BF. De CRX 1.4 rijd als een 1.6i, wij kunnen het weten, want er staat ook een 1.6i versie in onze showroom! De 1.4 versies zijn, voor zover wij weten, niet geleverd in Nederland. De auto is van de 2e eigenaar, die de auto heeft overgenomen van zijn tante (aantoonbaar).

De CRX verkeert in een buitengewoon goede conditie: roestvrij, carrosserie zonder noemenswaardige beschadigingen. Interieur verkeert in nieuwstaat, stoelen onbeschadigd, evenals het kunstleren achterbankje. Ook de afdekklep van de kofferruimte nog in ongeschonden staat (bij de meeste exemplaren gebroken/gescheurd)

En dan het rijden, wat een feest!! Dit Japanse scheurijzertje kleeft aan de weg. De verhoudingen van de auto zijn in dat opzicht fantastisch: wielbasis kort (230 cm), verhoudingsgewijs grote spoorbreedte (145cm) en laag (127 cm). Het gevoel van een luxe kart dringt zich op: de verfijnde Honda techniek laat de motor met gemak doortrekken naar 7.000 toeren, schakelen gaat soepel en bijna “haaks” door de bocht, fantastisch! De CRX dankt zijn zeer goede wegligging met name aan de ophanging van de wielen. Uitgevoerd volgens het zogenaamde double wishbone systeem. Dit systeem is afkomstig uit de racetechniek van Honda en sluit volledig aan op het sportieve karakter van de CRX.

Ondanks de geringe afmetingen van de CRX, is het binnenin goed toeven. Leuk ergonomisch gevormde cockpit die doorloopt in de portieren. Leuk dashboard, waarbij opvalt dat het rode toerental pas bij 7.000 toeren wordt bereikt. De stoelen zitten goed en geven goede zijdelingse steun. Ook voor langere mensen is het prima toeven in de CRX. (kan ik beamen met mijn lengte van 192 cm). Ook het zicht is rondom opvallend goed, naar achteren mede door de verticale ruit in de achterklep.

Cosmetisch hebben we de CRX opgefrist: parkeerkrassen op de bumpers hebben we professioneel laten spuiten. Motorkap was volledig door de zon verweerd, ook deze hebben we laten voorzien van een verse laklaag. De auto heeft als afronding tevens een intensieve poetsbeurt ondergaan, de CRX staat er fantastisch bij!

Goede CRX-en met lage (aantoonbare) kilometerstanden zijn nauwelijks meer te vinden. Dit exemplaar is in topstaat en heeft verzamelaarspotentie!

De CRX is door ons voorzien van nieuwe distributie, volledig nagekeken en is voorzien van NL kenteken en nieuwe APK.

Dit exemplaar betreft een in België geleverde auto in de geweldige kleur Rio Red en is uitgerust met een 1.4 motor met dubbele carburateur. Als extra opties werden aangekruist: retro wieldoppen en vloermatten voor, totale aanschafwaarde 512.100 BF. De CRX 1.4 rijd als een 1.6i, wij kunnen het weten, want er staat ook een 1.6i versie in onze showroom! De 1.4 versies zijn, voor zover wij weten, niet geleverd in Nederland. De auto is van de 2e eigenaar, die de auto heeft overgenomen van zijn tante (aantoonbaar).

De CRX verkeert in een buitengewoon goede conditie: roestvrij, carrosserie zonder noemenswaardige beschadigingen. Interieur verkeert in nieuwstaat, stoelen onbeschadigd, evenals het kunstleren achterbankje. Ook de afdekklep van de kofferruimte nog in ongeschonden staat (bij de meeste exemplaren gebroken/gescheurd)

En dan het rijden, wat een feest!! Dit Japanse scheurijzertje kleeft aan de weg. De verhoudingen van de auto zijn in dat opzicht fantastisch: wielbasis kort (230 cm), verhoudingsgewijs grote spoorbreedte (145cm) en laag (127 cm). Het gevoel van een luxe kart dringt zich op: de verfijnde Honda techniek laat de motor met gemak doortrekken naar 7.000 toeren, schakelen gaat soepel en bijna “haaks” door de bocht, fantastisch! De CRX dankt zijn zeer goede wegligging met name aan de ophanging van de wielen. Uitgevoerd volgens het zogenaamde double wishbone systeem. Dit systeem is afkomstig uit de racetechniek van Honda en sluit volledig aan op het sportieve karakter van de CRX.

Ondanks de geringe afmetingen van de CRX, is het binnenin goed toeven. Leuk ergonomisch gevormde cockpit die doorloopt in de portieren. Leuk dashboard, waarbij opvalt dat het rode toerental pas bij 7.000 toeren wordt bereikt. De stoelen zitten goed en geven goede zijdelingse steun. Ook voor langere mensen is het prima toeven in de CRX. (kan ik beamen met mijn lengte van 192 cm). Ook het zicht is rondom opvallend goed, naar achteren mede door de verticale ruit in de achterklep.

Cosmetisch hebben we de CRX opgefrist: parkeerkrassen op de bumpers hebben we professioneel laten spuiten. Motorkap was volledig door de zon verweerd, ook deze hebben we laten voorzien van een verse laklaag. De auto heeft als afronding tevens een intensieve poetsbeurt ondergaan, de CRX staat er fantastisch bij!

Goede CRX-en met lage (aantoonbare) kilometerstanden zijn nauwelijks meer te vinden. Dit exemplaar is in topstaat en heeft verzamelaarspotentie!

De CRX is door ons voorzien van nieuwe distributie, volledig nagekeken en is voorzien van NL kenteken en nieuwe APK.

Dit exemplaar

360 view

Info & Specificaties

Merk
Honda
Type
Civic CRX
Uitvoering
1.4 GL
Motor
4 cilinder | 1396 cc | 66 kW | 90 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1990
Afgelezen km stand
78.472 km
Datum 1e toelating
02-03-1990
Onderhoudshistorie Honda CRX Gebruikershandleiding Honda CRX afgestempeld serviceboekje 2 sleutels Diverse rekeningen
Originele aankoop factuur aanwezig Originele CRX brochure Originele Blaupunkt radio (met code) Originele wieldoppen Origineel stuurslot Rio Red! Car-Pass (onderhoudshistorie) Elektrisch schuif kanteldak Verstelbaar stuur Toerenteller Digitaal klokje Mist achterlicht Verwarmde achterruit Getint glas
Merk
Honda
Type
Civic CRX
Uitvoering
1.4 GL
Motor
4 cilinder | 1396 cc | 66 kW | 90 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1990
Afgelezen km stand
78.472 km
Datum 1e toelating
02-03-1990
Onderhoudshistorie Honda CRX Gebruikershandleiding Honda CRX afgestempeld serviceboekje 2 sleutels Diverse rekeningen
Originele aankoop factuur aanwezig Originele CRX brochure Originele Blaupunkt radio (met code) Originele wieldoppen Origineel stuurslot Rio Red! Car-Pass (onderhoudshistorie) Elektrisch schuif kanteldak Verstelbaar stuur Toerenteller Digitaal klokje Mist achterlicht Verwarmde achterruit Getint glas
Merk
Honda
Type
Civic CRX
Uitvoering
1.4 GL
Motor
4 cilinder | 1396 cc | 66 kW | 90 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1990
Afgelezen km stand
78.472 km
Datum 1e toelating
02-03-1990
Onderhoudshistorie Honda CRX Gebruikershandleiding Honda CRX afgestempeld serviceboekje 2 sleutels Diverse rekeningen
Originele aankoop factuur aanwezig Originele CRX brochure Originele Blaupunkt radio (met code) Originele wieldoppen Origineel stuurslot Rio Red! Car-Pass (onderhoudshistorie) Elektrisch schuif kanteldak Verstelbaar stuur Toerenteller Digitaal klokje Mist achterlicht Verwarmde achterruit Getint glas
Merk
Honda
Type
Civic CRX
Uitvoering
1.4 GL
Motor
4 cilinder | 1396 cc | 66 kW | 90 pk
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
1990
Afgelezen km stand
78.472 km
Datum 1e toelating
02-03-1990
Onderhoudshistorie Honda CRX Gebruikershandleiding Honda CRX afgestempeld serviceboekje 2 sleutels Diverse rekeningen
Originele aankoop factuur aanwezig Originele CRX brochure Originele Blaupunkt radio (met code) Originele wieldoppen Origineel stuurslot Rio Red! Car-Pass (onderhoudshistorie) Elektrisch schuif kanteldak Verstelbaar stuur Toerenteller Digitaal klokje Mist achterlicht Verwarmde achterruit Getint glas

Fotogalerij

Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.

No items found.
Klaar voor een proefrit?
maak een afspraak
Naar de Volgende auto
Nieuwe auto's in onze collectie

In touch.
In the moment.

iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.