De Scorpio volgt in 1985 de Ford Granada op. De Scorpio stond op een verlengd Sierra-platform, het zogenaamde ‘DE-1’-platform. In eerste instantie alleen als vijfdeurs hatchback/liftback.In 1989 is de Scorpio ook leverbaar in de sedan uitvoering. De Scorpio was als standaard uitvoering (CL) of als luxe (Ghia) te koop. Ook voor de motoren gold dat. Het begon met een eenvoudige Pinto-viercilinder. Dat waren 1.8 (90 pk) of 2.0 (105 pk) motoren met carburateur. Een stap hoger stond de 2.0i, goed voor 115 pk. De topmotor was echter de 2.8 V6 motor, de zogenaamde ‘Cologne’-V6.
De Scorpio was als een van de eerste auto’s uitgerust met ABS, nu heel gewoon, toen revolutionair. Het was mogelijk om de Scorpio uit te rusten met allerlei unieke voorzieningen als een verwarmbare voorruit, stoelverwarming, airco, elektrisch schuif-kanteldak, elektrische stoelverstelling en een boordcomputer.
In 1994 komt de 3e generatie Scorpio op de markt met de kenmerkende “vissekoplampen” en de achterlichten in 1 grote horizontale doorgetrokken rode balk. Dit model kreeg veel kritiek te verduren vanwege de bijzondere design kenmerken. In 1998 valt het doek voor de Scorpio.
Dit exemplaar betreft een 2.4 CL uitvoering in een prachtige staalgrijze kleur met origineel lichtmetaal van Ford. De auto verkeert in uitstekende staat. Lak mooi glanzend, interieur in goed staat (bestuurdersstoel kleine reparatie op uitgevoerd) en ook de onderkant in geweldige staat. Geld ook voor motorruimte en kofferbak.
De Scorpio rijd comfortabel en is eigenlijk best stil van binnen. Verwacht geen topsprinter. Zitcomfort is goed en de handbak schakelt prima. Kortom een prachtig bewaard gebleven exemplaar uit het E segment van Ford destijds!
Dit exemplaar betreft een 2.4 CL uitvoering in een prachtige staalgrijze kleur met origineel lichtmetaal van Ford. De auto verkeert in uitstekende staat. Lak mooi glanzend, interieur in goed staat (bestuurdersstoel kleine reparatie op uitgevoerd) en ook de onderkant in geweldige staat. Geld ook voor motorruimte en kofferbak.
De Scorpio rijd comfortabel en is eigenlijk best stil van binnen. Verwacht geen topsprinter. Zitcomfort is goed en de handbak schakelt prima. Kortom een prachtig bewaard gebleven exemplaar uit het E segment van Ford destijds!
Onderhoudshistorie
Twee sleutels
Boekjes
Airco
ABS
Boordcomputer
Hoogte verstelbaar stuurwiel
Elektrisch schuif kanteldak
Elektrische spiegels
Lichtmetalen velgen
Originele radio
Onderhoudshistorie
Twee sleutels
Boekjes
Airco
ABS
Boordcomputer
Hoogte verstelbaar stuurwiel
Elektrisch schuif kanteldak
Elektrische spiegels
Lichtmetalen velgen
Originele radio
Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.
iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.