Autonaam (bijv. Alfa Romeo 156 2.5 V6 Sportwagon)
Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo
Merk (bijv. Chevrolet)
Lancia
Type (bijv. Corvette C5)
Thema
Uitvoering (bijv. 5.7 V8 Coupé)
2.0-16V i.e. Turbo
Kleur (bijv. Cosmic Blue)
Blauw
Motor (bijv. 6 cilinder | 3179 cc | 185kW | 252pk)
4 cilinder | 1.995 cc | 177 pk
Vermogen (bijv. 252pk)
177 pk
0 tot 100 km/u (bijv. 6,3 seconden)
7,0 seconden
Brandstof (bijv. Benzine)
Benzine
Transmissie (bijv. Handgeschakeld)
Handgeschakeld
Bouwjaar (bijv. 1992)
1987
Afgelezen km stand (bijv. 106.584 km)
93.061 km
Datum 1e toelating (bijv. 20-04-2001)
20-08-1987
Kenteken (bijv. 83-GX-FH)
RG-14-NP
Prijs
Verkocht
Muziek / Artiest - nummer
Doobie Brothers - Listen to the music
Aanwezig

Boardmap

2 sleutel sets

Uitrusting & opties

Elektrische ramen

Turbo intercooler

Lichtmetalen wielen

Mistlampen

Startonderbreker

Zonnerollo’s achterraam

Hoofdsteunen voor en achter

Asymmetrisch omklapbare achterbank voor vergroten kofferruimte

Originele Lancia Thema brochure

Bovenaan Samenvatting text (USP's)
Lancia Thema 2.0-16V i.e. Turbo, 1987, overgangsregeling! 177 pk, slechts 93.000 km! Origineel NL, 2e eigenaar!
Intro text titel
De Lancia Thema
Intro text

Geen merk met zo’n enerverende geschiedenis! De historie gaat terug naar circa 1903. In 2014 hield Lancia op te bestaan, met uitzondering van Italië waar de Ypsilon nog wel werd geleverd. Inmiddels is Lancia ook onderdeel van Stellantis en staan nieuwe elektrische modellen op stapel. Wij houden meer van het vroegere Lancia…. Lancia stond garant voor prachtige personenauto’s en bouwde een geweldige naam op met sportieve auto’s vanwege de fantastische prestaties in o.a. de rallysport. Wie kent niet de machtige Stratos HF? Of de Delta Integrale? De geschiedenis van Lancia kenmerkte zich door vele ups & downs, waarbij geld (gebrek) altijd (latend) aanwezig was.

Na overname door Fiat in de jaren 80 werd een avontuur aangegaan met Saab, genaamd het Tipo 4 project, wat uitmondde in de modellen Lancia Thema, Saab 9000, Alfa 164 en Fiat Croma. Na de overname van Chrysler door Fiat werd door Fiat de 300C van Chrysler vermomd als nieuwe Lancia Thema, echter door het publiek niet of nauwelijks gepruimd (en terecht!)

Dit Exemplaar

Betreft een origineel Nederlands geleverde Lancia in een prachtige lichtblauw metallic kleur met beige/bruin velours interieur. Deze Thema, ontworpen door Giorgetto Giugiaro, is een mooi gelijnde 4-deurs sedan. De turbo doet zijn werk perfect als de motor goed op toeren wordt gebracht.

Zoals Lancia het zelf destijds omschreef in de brochure: “Een stille Turbo, soepel als een zescilinder. Veroorzaakt door zogenaamde “balansassen”: een nieuwtje voor de Europese auto-industrie. Een uiterst geavanceerde Turbo, voorzien van een uit de racerij stammende “overboost”. Verder heeft deze Turbo elektronische Marelli Microplex ontsteking met pingel-sensor en elektronische brandstofinspuiting, de Bosch LE-2 Jetronic. Een zeer betrouwbare Turbo met intercooler”. Tja, dat wisten ze destijds goed commercieel te verwoorden….. Overigens geen woord van gelogen: de auto is echt een wolf in schaapskleren, van 0 – 100 km/uur volgens fabrieksopgave in 7.0 seconden. Wij namen uiteraard de proef op de som, en inderdaad wat een power voor een auto van deze leeftijd, heerlijk!

Deze Thema is afkomstig van de 2e eigenaar en verkeerd in prachtige originele staat! De 1e eigenaar heeft de auto een Mercasol anti-roestbehandeling laten ondergaan. Het certificaat zit zelfs nog bij de auto! Daar plukken we nu de vruchten van: onderkant is roestvrij! De 1e eigenaren (ouder echtpaar op leeftijd) gebruikten de auto vanaf 2003 niet meer en stalden de auto in hun garage. De 2eeigenaar betreft de garagehouder die de Lancia altijd in onderhoud heeft gehad. Hij kocht de auto in 2015 en heeft de auto technisch volledig up to date gebracht (inclusief nieuwe distributie). Echter, hij had onvoldoende tijd om van de auto te genieten en gunde dit mooie exemplaar, met pijn in zijn hart, aan ons.

Auto staat volledig in originele lak (aantoonbaar) en staat op 4 mooie originele lichtmetalen wielen. Een 5e lichtmetalen exemplaar ligt in de kofferbak. En last but not least: de auto is van 1987, wordt op termijn wegenbelasting vrij en kan nu sowieso al in de overgangsregeling voor de wegenbelasting. Dat maakt deze Thema tot een leuke investering! Ga jij hier binnenkort van genieten?

Interieur

Het interieur van de Lancia Thema staat bekend om zijn comfort en luxe, ontworpen door Ermenegildo Zegna. Stoelen en achterbank zonder beschadigingen, geldt ook voor de deurbekleding. Mooi afgewerkt in beige bruin velours. Dakhemel overwegend strak, licht bolling in het midden, echter niet storend.

Exterieur

De blauwe lak van deze Lancia Thema benadrukt de prachtige tijdloze lijnen en het klassieke ontwerp van deze Thema. Wij houden van dit soort mooi gelijnde sedans. Het exterieur verkeert in goede staat, volledige originele lak. Paar kleine oppervlakkige aandachtspuntjes qua lakwerk. Wij laten dit bewust zo om de originaliteit van de auto te bewaren. Uiteraard kunnen we dit in overleg en tegen geringe meerprijs eenvoudig laten herstellen

Onderkant

In mooie roestvrije staat, dankzij de Mercasol anti-roestbehandeling die de 1e eigenaar heeft laten uitvoeren.

Motorruimte

De motorruimte herbergt de krachtige 2,0-liter turbomotor, bekend om zijn betrouwbaarheid en prestaties. Motor loopt prachtig en de handbak schakelt zoals het hoort.

1e Onderhoudsbeurt - Datum
16-05-1995
1e Onderhoudsbeurt - km stand
23.250 km
2e Onderhoudsbeurt - Datum
07-11-1995
2e Onderhoudsbeurt - km stand
29.300 km
3e Onderhoudsbeurt - Datum
21-01-1996
3e Onderhoudsbeurt - km stand
34.228 km
4e Onderhoudsbeurt - Datum
29-07-1996
4e Onderhoudsbeurt - km stand
37.733 km
5e Onderhoudsbeurt - Datum
26-09-1996
5e Onderhoudsbeurt - km stand
38.929 km
6e Onderhoudsbeurt - Datum
24-07-1997
6e Onderhoudsbeurt - km stand
46.272 km
7e Onderhoudsbeurt - Datum
25-06-1998
7e Onderhoudsbeurt - km stand
52.107 km
8e Onderhoudsbeurt - Datum
18-06-1999
8e Onderhoudsbeurt - km stand
56.757 km
9e Onderhoudsbeurt - Datum
22-06-2000
9e Onderhoudsbeurt - km stand
62.529 km
10e Onderhoudsbeurt - Datum
05-07-2001
10e Onderhoudsbeurt - km stand
68.827 km
11e Onderhoudsbeurt - Datum
20-06-2002
11e Onderhoudsbeurt - km stand
77.799 km
12e Onderhoudsbeurt - Datum
17-06-2003
12e Onderhoudsbeurt - km stand
85.974 km
13e Onderhoudsbeurt - Datum
04-05-2015
13e Onderhoudsbeurt - km stand
89.328 km
14e Onderhoudsbeurt - Datum
18-04-2016
14e Onderhoudsbeurt - km stand
89.530 km
15e Onderhoudsbeurt - Datum
14-04-2017
15e Onderhoudsbeurt - km stand
89.877 km
16e Onderhoudsbeurt - Datum
07-05-2018
16e Onderhoudsbeurt - km stand
90.961 km
17e Onderhoudsbeurt - Datum
11-05-2020
17e Onderhoudsbeurt - km stand
91.726 km
18e Onderhoudsbeurt - Datum
18-03-2022
18e Onderhoudsbeurt - km stand
91.845 km
19e Onderhoudsbeurt - Datum
22-04-2024
19e Onderhoudsbeurt - km stand
92.870 km
20e Onderhoudsbeurt - Datum
17-01-2025
20e Onderhoudsbeurt - km stand
92.891 km
21e Onderhoudsbeurt - Datum
04-03-2025
21e Onderhoudsbeurt - km stand
93.061 km
22e Onderhoudsbeurt - Datum
22e Onderhoudsbeurt - km stand
23e Onderhoudsbeurt - Datum
23e Onderhoudsbeurt - km stand
24e Onderhoudsbeurt - Datum
24e Onderhoudsbeurt - km stand
25e Onderhoudsbeurt - Datum
25e Onderhoudsbeurt - km stand
26e Onderhoudsbeurt - Datum
26e Onderhoudsbeurt - km stand
27e Onderhoudsbeurt - Datum
27e Onderhoudsbeurt - km stand
28e Onderhoudsbeurt - Datum
28e Onderhoudsbeurt - km stand
29e Onderhoudsbeurt - Datum
29e Onderhoudsbeurt - km stand
30e Onderhoudsbeurt - Datum
30e Onderhoudsbeurt - km stand