Nuova’ Giulietta is in 1977 geïntroduceerd als opvolger van de Giulia, die op dat moment vijftien jaar in productie was. Technisch was de Guilietta gebaseerd op de grotere Alfetta: de wielbasis bleef gelijk bij een kortere carrosserielengte.
De motoren – vier cilinders in lijn – waren leverbaar met 1300, 1600, 1800 en 2000 cc en daarnaast nog een 2.0 turbodiesel. De lijn van de auto was scherper en gewaagder dan die van de Alfetta en volgens de designtrend van die dagen met een pijlvorm: een lage neus met grote oversluitende motorkap en hoog oplopende achterkant, kort achterklepje met spoilerrandje en grote donkere schildbumpers in plaats van chroom.
Het neutrale weggedrag, dat grotendeels was toe te schrijven aan de vrijwel exacte 50/50 gewichtsverdeling over de vóór- en achteras, het gevolg van de ‘transaxle’ bouwwijze met de versnellingsbak achter. De Giulietta is de voorganger van de Alfa Romeo 75. De afmetingen van onderstel, bodemplaat en diverse carrosseriedelen, zoals de portieren, stemmen overeen.
Betreft een van origine Italiaanse auto, welke via een verblijf in Frankrijk in 2019 naar Nederland is gehaald. Deze Giulietta is in verbluffend mooie staat, ongerestaureerd en in originele 1e lak. Wielkasten, dorpels, onderkant deuren, motorruimte en onderkant in prachtige roestvrije staat. Het interieur onbeschadigd en grenzend aan nieuwstaat. Deze voorloper van de Alfa 75 heeft het fijne 4 cilinder lijn Alfa Nord blok, met distributieketting en dubbele carburateur en is achterwiel aangedreven. Rijden en schakelen in een Alfa doe je met beleid: rustig warm rijden en de versnellingspook bij het schakelen het werk laten doen. Eenmaal op temperatuur mag het gas erop en komt het Alfa Nord blok met zijn karakteristieke geluid volop aan zijn trekken!
Deze Giluietta staat rondom op goede Hankooks en heeft een APK tot februari 2021.
Goede Giulietta’s worden schaars. Veel beter dan deze ga je ze niet meer vinden!
Betreft een van origine Italiaanse auto, welke via een verblijf in Frankrijk in 2019 naar Nederland is gehaald. Deze Giulietta is in verbluffend mooie staat, ongerestaureerd en in originele 1e lak. Wielkasten, dorpels, onderkant deuren, motorruimte en onderkant in prachtige roestvrije staat. Het interieur onbeschadigd en grenzend aan nieuwstaat. Deze voorloper van de Alfa 75 heeft het fijne 4 cilinder lijn Alfa Nord blok, met distributieketting en dubbele carburateur en is achterwiel aangedreven. Rijden en schakelen in een Alfa doe je met beleid: rustig warm rijden en de versnellingspook bij het schakelen het werk laten doen. Eenmaal op temperatuur mag het gas erop en komt het Alfa Nord blok met zijn karakteristieke geluid volop aan zijn trekken!
Deze Giluietta staat rondom op goede Hankooks en heeft een APK tot februari 2021.
Goede Giulietta’s worden schaars. Veel beter dan deze ga je ze niet meer vinden!
Onderhoudshistorie
2 sleutels
2 Plafonieres met tijdschakeling (voor/achter)
Verstelbaar stuur
Toerenteller
Digitaal klokje
2 mist achterlichten
Verwarmde achterruit
Getint glas
Afsluitbare tankdop
Originele radio
Electrische ramen
Originele Alfa zijraam windschermen
Onderhoudshistorie
2 sleutels
2 Plafonieres met tijdschakeling (voor/achter)
Verstelbaar stuur
Toerenteller
Digitaal klokje
2 mist achterlichten
Verwarmde achterruit
Getint glas
Afsluitbare tankdop
Originele radio
Electrische ramen
Originele Alfa zijraam windschermen
Front and rear lights complete the design frame and the safety picture. See and be seen by other riders in the lane and drivers on the road.
iOS 15 lets you keep the conversation going while sharing movies, music, or whatever’s on your screen right in FaceTime. Stay in the zone by filtering out any notifications that aren’t relevant to the task at hand. And interact with text in images to quickly send email, make calls, get directions, and more.